Pečené jehněčí

  • 24.03.2004.
  • Střední
  • 6
  • 120 min

Zvyk, podle kterého se v Chorvatsku u každé cesty otáčejí rožně s jehněčím, není starší než několik desetiletí. Rozšířil se s turisty, které tento způsob přípravy masa nadchl svojí jednoduchostí a blízkostí k přírodě.

Ingredience

  • cca 2,5 kg jehněčí kýty
  • 100 ml oleje
  • bobkový list
  • rozmarýn
  • 2 lžíce Podravky
  • 1 cibule
  • 1 hlavička česneku

Příprava

  1. 1.
    Maso omyjte, osušte a potřete Podravkou. Vložte ho na plech a přelijte rozpáleným olejem.
  2. 2.
    K jehněčímu přidejte snítku rozmarýnu, bobkový list, celou cibuli a na čtvrtky nakrájenou hlavičku česneku ve slupce.
  3. 3.
    Na plech přilijte 100 ml horké vody a vše dobře zakryjte alobalem. Pečte v předehřáté troubě na 190 °C asi 90 minut.
  4. 4.
    Před koncem pečení odstraňte alobal, aby jehněčí dostalo pěknou barvu. Podle potřeby ho podlévejte šťávou z výpeku.

Servírování

Pečené jehněčí nakrájejte na kusy a šťávu z výpeku přeceďte a podávejte zvlášť. K jehněčímu podávejte pečené brambory, mladou cibulku, rajčata a salát podle chuti.

Rada

Brambory můžete péci společně s masem. Přidejte je na plech, když je jehněčí měkké.

Energetické a výživové údaje

Energetické a výživové údaje jsou udávány na jednu porci (tj. pro 1 osobu). V případě dezertu jsou energetické a výživové hodnoty udávány na 100 g.

Výživová hodnota Měrná jednotka Množství Ž RI (%) M RI (%)
Energetická hodnota kcal / kJ 943 / 3.942 - -
Tuky g 62,00 - -
Sacharidy g 3,00 - -
Vláknina g 0,00 - -
Bílkoviny g 85,00 - -
Sůl g 6,37 0 0
Vitamín A μg 17,00 0 0
Vitamín D μg 43,00 22 22
Vitamín E mg 6,00 27 27
Niacin mg 38,00 271 190
Draslík (K) mg 1.091,00 29 29
Vápník (Ca) mg 59,00 6 6
Fosfor (P) mg 650,00 81 81

* RI je referenční hodnota příjmu stanovená pro ženy (2 000 kcal) a pro muže (2 900 kcal) ve věku 25 - 50 let. (Zdroj: RI reporty - Makroživiny, Prvky, Vitamíny, www.nap.edu; Genesis R&D and Podravka d.d.)