Respektujeme vaše soukromí

Cookies používáme, abychom umožnili správné fungování našich webových stránek a mohli neustále zlepšovat naše služby. V případě, že chcete zakázat používání souborů cookies, některé části tohoto webu se pak mohou stát nepřístupnými. Podrobnější informace naleznete v Podmínkách užívání.

Druh cookies: Technické informace, Marketing

Nastavení

Ryba pečená v alobalu

  • 05.12.2003.
  • Snadné
  • 4
  • 50 min

Obohaťte svůj jídelníček o zdravé a dietné rybí maso. Pokud ho navíc připravíte ve fólii, jako je tomu v tomto receptu, zůstane maso šťavnaté, měkké a především výživově hodnotnější.

Ingredience

  • 800 g čerstvé bílé ryby (treska, mořský ďas)
  • 1 svazeček petrželky
  • 1 svazeček kopru
  • olej
  • sůl
  • pepř
  • citron
  • 2 lžičky Přísady Podravka

Příprava

  1. 1.
    Ryby vykuchejte, omyjte a nakrájejte na plátky těžké asi 200 g.
  2. 2.
    Posolte je, popepřete, pokapejte citronem a posypete Podravkou. Položte je na, olivovým olejem, namazanou fólii.
  3. 3.
    Hojně posypete nasekanou petrželkou a koprem a na každý plátek položte plátek citrónu.
  4. 4.
    Vše zabalte do fólie, položte na plech, dejte do zahřáté trouby na 200°C a pečte asi půl hodiny.

Servírování

Ryby položte na teplé talíře a podávejte s vařenými brambory nebo jinou zeleninovou přílohou.

Rada

Pokud nemáte čerstvé ryby, můžete použít i mražené, a kromě plátků můžete použít také celé ryby, ale ne těžší než 300 g na osobu.

Malé tajemství

Tímto způsobem přípravy se ryby pečou ve vlastní šťávě, zůstanou tedy šťavnaté, měkké a nutričně hodnotnější.

Energetické a výživové údaje

Energetické a výživové údaje jsou udávány na jednu porci (tj. pro 1 osobu). V případě dezertu jsou energetické a výživové hodnoty udávány na 100 g.

Výživová hodnota Měrná jednotka Množství Ž RI (%) M RI (%)
Energetická hodnota kcal / kJ 353 / 1.476 - -
Tuky g 217,00 - -
Sacharidy g 1,00 - -
Vláknina g 0,00 - -
Bílkoviny g 45,00 - -
Sůl g 0,44 0 0
Vitamín A μg 270,00 7 5
Vitamín D μg 80,00 40 40
Vitamín C mg 7,00 9 8
Niacin mg 13,00 93 65
Draslík (K) mg 680,00 18 18
Fosfor (P) mg 509,00 64 64
Magnézium mg 103,00 34 26

* RI je referenční hodnota příjmu stanovená pro ženy (2 000 kcal) a pro muže (2 900 kcal) ve věku 25 - 50 let. (Zdroj: RI reporty - Makroživiny, Prvky, Vitamíny, www.nap.edu; Genesis R&D and Podravka d.d.)